<$BlogRSDURL$>

woensdag, mei 12, 2004

Krentenkoeken 

Een mens zou verdorie aan zichzelf beginnen twijfelen. Afijn, mens. Als u wel 'ns een blik werpt op de kantlijn, weet u intussen hoe dat zit. Maar toch, ik heb mezelf daarnet even gegoogled, en er is dus absoluut niks, nada, niente, noppes over het enige echte Liegebeest van vroeger op tv te vinden. Geen wonder dat mijn lezertje(s) in de war raken als ik het over krentenkoeken heb.

Ik blader daarom even door mijn geluidsarchief, en daar vind ik in de map 'beestjes' (!), submapje 'bekende beesten' (I kid you not), dit (klik klik met de rechtermuisknop, opslaan als). Daar hangt een vleugje nostalgie aan. Lang, lang geleden, toen de dieren blijkbaar nog spraken, toen moest ik voor een of ander radio-itempje op Donna, alle afleveringen van het Liegebeest opnieuw bekijken. Nu had ik aan dat beest toen nog een poppen/pokkehekel. Toen ik zelf nog maar een Liegebeestje was, werd ik gewoon ziek bang van dat groene ding in z'n kasteel op wolkjes. Maar sinds ik dus alle aflevering in fast forward in dat donkere archiefhok terugzag, blijft het beest rondspoken in mijn gedachten. Nu kan het aan mij liggen, maar behalve een moeras, wolkjes, platte neuzen, en een gek neefje met een rode mantel en een kroontje, herinner ik me ook dat het Liegebeest vaak rondhing op de ophaalbrug aan de grote toegangspoort. Daar viel ie dan de bezoekers lastig met de vraag of ze krentenkoeken bij zich hadden.

Enfin, het bewijs hebt u nu zelf gehoord. O ja, hier en daar (en o ja, daar) valt er wel iets te google'n over het Liegebeest. Eigenlijk vertelde ik u daarnet dus niet helemaal de waarheid: Euh, welja. Dat zal de aard van 't beestje zijn. Nu ja, beestje. Bent u nog mee?

En zo hebt u potjandorie ineens twee mp3'tjes in een keer te slurpen gekregen. Als Marcel dat maar goed vindt. (en da's een insider).

Update: Er is een cartoontje op komst, ha!


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com