<$BlogRSDURL$>

zondag, juni 13, 2004

Zeven 

Ik ging vandaag iets doen in een lagere school. Het zou kunnen dat u dat ook gedaan hebt vandaag. Enfin, ik zag en hoorde wel erg bijzondere en merkwaardige dingen, dingen die je op andere zondagen toch niet zo vaak ziet. Zo zag ik een ouder koppel net voor ze de school betraden, met hun neuzen tegen een groot blad papier met kolommetjes geplakt, ter hoogte van kolom 6 (VB). Help. Ze telden ook nog 'ns samen, met het vingertje. 'Zeven: hier staat'em' hoor ik zeggen. Ik praat met mensen die ik anders nooit ontmoet, maar wel vaag ken. Dit is een dag van clichés. Clichés, welja, dit is een dag waarop de woordspelingspolitie niet weet waar eerst te beginnen. Bij de bakker met een lange rij wachtenden tot op de straat, bijvoorbeeld. Ik hoor daar grapjes die alleen nu bovenkomen: 'hebdegij uwe pas bij, want anders krijgd'hier niks' en 'is dat hier kiesbureau 54'. Enfin, we hebben het overleefd, en dat kan niet van iedereen gezegd worden.


Goed dat Laurent dat paspoort van de vergeetachtige Tervurenaren terug kwam brengen, je zou anders geen brood meer kunnen kopen.

O ja, ik was bijna het doel van deze nonsense vergeten: Lilith heeft het ook overleefd. Zij eiste vandaag mailsgewijs haar tweede deel van haar prijs op, en laat dat nu als geroepen komen. Terwijl ik even rustig de geschiedenis van de gsm voor een niet nader te noemen (rood-coverig) blaadje bij elkaar pen, onderhoudt zij u met graagte over de groenten van HAK, en gebruikt daarin deze flarden: 'Martine bijl', 'krentenkoeken' (what else?), 'Ilse Van Hoecke en haar busje' en 'lachende zeehonden'. Ze is erg goed, dat weet u al, en daarom mag het wat moeilijker zijn, nietwaar. Ik ben stiekem erg blij dat zij even in mijn team zit. Verwittigt u mij wel even mocht zij 'ne ring' maken op mijn weblog?

Update: ik zag zonet Lilith's postje van vandaag, met een groetjes-foto. En ik dacht zo aan een bonus-flard: 'kleurshampoo'. Alstublieft, dank u wel.



This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com